ارسال نظرات پیرامون سند ملی توسعه علوم و فناوری های مواد پیشرفته و فرایندهای نوین فرآوری

۲۳ مهر ۱۴۰۳ | ۱۰:۳۴ کد : ۴۳۸۷۲ اخبار و اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۱۲۶

نظر به جایگاه در حال رشد کشور در تولید علم در حوزه مواد پیشرفته و فرایندهای نوین فراوری مواد با داشتن هفت درصد ذخایر معدنی جهان در مقابل برخورداری از یک درصد جمعیت دنیا، شایسته است با اتخاذ تدابیر مناسب، در تولید ثروت و بهره‌گیری از آن، کشور سهم مناسبی از بازار جهانی را به خود اختصاص دهد. بدین‌منظور و برای ساماندهی حوزه مواد پیشرفته و ایجاد زیست‌بوم توسعه‌یافته در این حوزه و همچنین راهبری اولویت‌های علم و فناوری کشور مندرج در فصل سوم نقشه جامع علمی کشور (شامل: مواد نوترکیب، بسپارها، آلیاژهای فلزی، مواد مغناطیسی، اکتشاف و استخراج مواد معدنی، حسگرهای شیمیایی، نیمه‌رساناها و مواد سیلیکونی، کاتالیست‌ها، آلیاژها و مصالح ساختمانی سبک و مقاوم، فراوری و استحصال و تلخیص مواد آلی و معدنی) و در ذیل اسناد بالادستی ازجمله سیاست‌های کلی علم و فناوری و بیانیه گام دوم، »سند ملی توسعه علوم و فناوری‌های مواد پیشرفته و فرایندهای نوین فرآوری مواد« با حضور متخصصان و ذینفعان در میز تخصصی مواد پیشرفته در ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین شده است.

بدینوسیله تقاضا میشود با مشارکت‌جویی از خبرگان، اعضای هیات علمی، دانشجویان، متخصصان و علاقه‌مندان، نظرات و پیشنهادهای اصلاحی خود را نسبت به پیش‌نویس سند، ازطریق سامانه هم‌اندیشی شورای عالی انقلاب فرهنگی (به آدرس: hamandishi.sccr.ir)، حداکثر تا تاریخ ۳۰مهر ۱۴۰۳ارائه نمایید.

فایل پیش‌نویس سند ملی توسعه علوم و فناوری‌های مواد پیشرفته و فرایندهای نوین فرآوری مواد پیوست می‌گردد.

پیش‌نویس سند ملی

 


( ۲ )

نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.