دانشگاه تهران در رتبه اول خوشه های برتر علم و فناوری ایران قرار گرفت

۱۷ شهریور ۱۴۰۳ | ۱۱:۱۶ کد : ۴۳۳۰۸ اخبار و اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۷۳

بر اساس گزارش سال 2023 سازمان جهانی مالکیت فکری (وایپو) دانشگاه تهران در رتبه اول خوشه های برتر علم و فناوری ایران قرار گرفت.

دانشگاه تهران در رتبه ۱ خوشه های برتر علم و فناوری ایران قرار گرفت

 

بر اساس گزارش سال 2023 سازمان وایپو، تهران که در سال‌های اخیر همواره در بین 100 خوشه برتر علم و فناوری قرار داشته در تازه ترین رتبه بندی این سازمان رتبه سی و چهارم را در بین 100 خوشه برتر علم و فناوری کسب کرده که بالاترین رتبه در بین کشورهای منطقه آسیای جنوبی و مرکزی محسوب می‌شود.

 

 

دانشگاه‌ تهران با 12درصد، دانشگاه آزاد اسلامی با 9درصد و دانشگاه امیرکبیر با 8درصد بیشترین سهم را در انتشار مقالات در شهر تهران داشته‌اند. بر اساس ارزیابی وایپو، در سال‌های 2017 تا 2022، 63 هزار و 113 مقاله در تهران منتشر شده که 25 درصد آن مربوط به حوزه فنی و مهندسی است.

 

 

بر اساس گزارش سازمان جهانی مالکیت فکری، برترین خوشه‌های علم و فناوری دنیا در جنوب شرق آسیا در کشورهای ژاپن، چین و کره جنوبی قرار دارند. مناطق یوکوهاما در ژاپن، گوآنژو در چین و سئول در کره جنوبی به ترتیب رتبه اول تا سوم را به خود اختصاص داده‌اند. اولین شهر غیرآسیایی، منطقه سانفرانسیسکو در آمریکا است که رتبه ششم را به دست آورده است.  


نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.