برگزاری دهمین رویداد نوآورانه ترنج با همکاری اداره کل سیاستگذاری فناوری و نوآوری و مجتمع فولاد مبارکه اصفهان

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۵:۱۷ کد : ۴۱۳۹۱ اخبار و اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۱۹۴

در راستای توسعه فردی و راهبردی نوآوران متقاضی پژوهانه طرح ها و ایده های هم راستا با صنعت فولاد کشور و به منظور حمایت از پایان نامه های مرتبط با این صنعت؛ در روز سه شنبه 25 اردیبهشت 1403 دهمین رویداد نوآورانه ترنج با همکاری مجتمع فولاد مبارکه اصفهان و اداره کل سیاستگذاری فناوری و نوآوری دانشگاه تهران و حضور دو تیم کارآفرین موفق، در سالن اجتماعات دانشکده متالورژی دانشگاه تهران برگزار شد.

این جلسه با سخنرانی آقای دکتر مهدی ملکان ریاست دانشکده مهندسی متالورژی و مواد پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران آغاز شد. ایشان اشاره کرد باتوجه به این امر که توسعه کشورها در گرو توسعه صنعت و تکنولوژی است و راه حل توسعه و پیشرفت بر بستر تحقیقات دانشگاهی استوار است؛ لذا اهمیت ارتباط عمیق بین دانشگاه و صنعت مورد توجه بسیار قرارگرفته است. آقای دکتر احسان چیت ساز مدیر کل سیاستگذاری فناوری و نوآوری دانشگاه تهران ضمن تشکر از مدیران فولاد مبارکه و معاونین پژوهشی دانشکدگان فنی و کلیه دست اندرکاران و همکاران اداره کل سیاستگذاری فناوری و نوآوری دانشگاه تهران با اشاره به اینکه اداره فرهنگ سازی فناوری و نوآوری مسئولیت تدوین برنامه های کلان در نوآوری و فناوری دانشگاه را برعهده دارد گفت ایجاد ارتباط عمیق فیمابین دانشگاه و صنایع از اهداف دیگر شکل گیری این اداره می باشد و اهمیت این موضوع در این است که دانشجویان در حین انجام پایان نامه از مربی های فردی در جریان رشد زنجیره فناوری بین صنعت و دانشگاه بهره مند شده و در زیست بوم فناوری تاثیر کارشناسی موثر ایجاد می شود و در کنار تلاش جهت رفع نیاز صنایع ملی و محلی، اداره مالکیت فکری نیز تشکیل شده تا ضمن توسعه آئین نامه دارایی فکری، حقوق فناوران دانشجو رعایت شده و ترتیبی اتخاذ گردد تا 1تا 4 درصد ازسهم مالکیت فکری به دانشگاه تعلق گیرد. با توجه به اهمیت و ارزشمندی منابع انسانی در نظریه استراتژیک در پیشبرد اهداف یک نهاد، دکتر چیت ساز اشاره کرد مجتمع فولاد مبارکه از نیروهای ارزشمند و متخصص بهره گرفته است. آقای دکتر شهرام عباسی، مدیر تحقیق و توسعه فولاد مبارکه با بیان تاسیس مرکز نوآوری شرکت توسعه و پشتیبانی فولاد مبارکه به نقش نوآوری باز و اکوسیستم نوآوری با هدف هم تعاملی، هم تکاملی وهم زیستی در رشد زیست بوم های نوآوری اشاره کردند و گرنت را به عنوان یکی ازابزارهای توسعه مطرح کردند که می تواند در انتقال اندوخته مالکیت فکری به نسل های آینده تاثیر گذار باشد.

در بخش دیگر این رویداد آقای دکتر حمیدرضا نظری، مدیر واحد مراکز نوآوری دانشگاهی شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه به نمایندگی از آقای دکتر پالیزدار، توانمندسازی و ترویج فرهنگ نوآوری رااز اهداف این مرکز برشمرد و تلاش در جهت نهادینه کردن و دستیابی به یک مدل نهایی برای برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاه را از اهداف دیگر این مرکز بیان کرد. در ادامه این رویداد دو استارت آپ گنجه و آئینه هوشمند معرفی شد و آقای مهندس شکوهی نیا داور برنامه میدان و کارآفرین برتر در خصوص چالش ها و راهکارهای دستیابی به موفقیت شرکت های کارآفرین و دانش بنیان نکات ارزنده ای مطرح کردند.

 


( ۱ )

نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.