آغاز همکاری‌های مشترک «دانشگاه تهران» و «شرکت پلیمر آریا ساسول»

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۲:۲۴ کد : ۴۱۰۹۵ اخبار و اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۲۵۵

با هدف اجرای ماده سیزده قانون جهش تولید دانش بنیان، کمک به توسعه فناوری و نوآوری و حمایت از نخبگان دانشگاهی و پرورش ایده‌های خلاق با ارزش افزوده بالا از طریق ارائه خدمات و همکاری متقابل، تفاهم نامه‌ای بین دانشگاه تهران و شرکت پلیمر آریا ساسول به امضا رسید.

این تفاهم نامه که در روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ به امضای ریاست محترم دانشگاه و مدیر عامل محترم شرکت پلیمر آریا ساسول رسید، آغاز همکاری‌های مشترک بین این شرکت و دانشگاه تهران به منظور ترویج، فرهنگ‌سازی و مدیریت توسعه فناوری و کمک به بهره‌برداری از قانون جهش تولید دانش بنیان خواهد بود.

بر اساس این تفاهم‌نامه، شرکت پلیمر آریا ساسول و دانشگاه در زمینه‌های توسعه همکاری‌های علمی، پژوهشی و فناوری و امکانات طرفین به منظور تعمیق فناوری از طریق سرمایه گذاری مستقیم و غیر مستقیم و استفاده از ظرفیت‌های علمی، زیر ساختی، سخت و نرم افزاری دانشگاه و پارک علم و فناوری دانشگاه و همچنین امکان استفاده متقابل از ظرفیت‌های شیوه نامه برخورداری از اعتبار مالیاتی موضوع بند "ب" ماده ۱۱ قانون جهش تولید دانش بنیان برای قراردادهای تحقیق و توسعه شرکت با دانشگاه در حیطه‌ها و موضوعات مورد تفاهم، همکاری متقابل خواهند داشت.

در آئین انعقاد این تفاهم نامه، دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران ضمن اشاره به طرح‌های مهارت آموزی دانشجویان در دانشگاه و معضلات ارتباط بین صنعت و دانشگاه اعلام کرد، دنبال الگویی باشیم که به صورت واقعی ارتباط دانشگاه و صنعت ایجاد شود و اعتماد بین طرفین شکل بگیرد و تعامل با آریاساسول می‌تواند تحقق این موضوع باشد.

دکتر محمدرضا حیدرزاده مدیر عامل شرکت نیز، ضمن ابراز خرسندی از آغاز این همکاری، با اشاره به اقدام‌های گسترده این شرکت در زمینه نوآوری و فعالیت‌های دانش‌بنیان، استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه تهران را یکی از اهداف شرکت در توسعه دانش و تجاری‌سازی آن برشمرد. شرکت پلیمر آریا ساسول یکی از بزرگترین شرکت‌های صنایع پتروشیمی کشور و سهامی عام است که در سال‌های اخیر با ورود به حوزه فناوری و نوآوری موفق به اخذ مجوز دانش بنیان شده است.

زمینه‌های همکاری طرفین در تفاهم نامه بدین شرح است:

  • تشکیل تیم‌های تحقیق و توسعه در حوزه‌های مورد نیاز شرکت با رویکرد تحقیق و توسعه با هدف توسعه زنجیره ارزش شرکت و استفاده از مزایای بند "ب" و "ت" ماده یازده قانون جهش تولید دانش بنیان. (تیم تشکیل شده می‌بایست مشتمل بر خبرگان آن حوزه در زمینه پژوهش و توسعه بوده، به نحوی که تحقیقات، پژوهش و پروژه‌های منتخب منحصر به فرد، مبتنی بر آخرین فناوری‌ها، کاربردی و هم راستا با چشم انداز ده ساله صنعت باشد.)
  • ارائه و به اشتراک گذاری ایده‌های برتر، دانش و فناوری‌ها، همراه با موارد مرتبط بهره برداری، نگهداری و توسعه منابع، در زمینه سیاست گذاری و هوشمند سازی کل زنجیره تأمین و زنجیره ارزش شرکت، توسط اعضا هیئت علمی، پژوهشکده‌ها، هسته‌های فناور، شرکت‌های دانش بنیان (نوآور و فناور) دانشگاه و پارک علم و فناوری دانشگاه.
  • حداکثر به کارگیری منابع انسانی متخصص دانشگاه، در اجرای طرح‌های ارتقا دانش تخصصی و مهارت نیروی انسانی در پروژه‌های آینده پژوهی فارغ از نیاز و بر اساس استفاده از مخازن دانشی دانشگاه.
  • همکاری و مشارکت در اجرای پروژه‌های فناوری و نوآوری در چارچوب پروژه‌های کاربردی.
  • اجرای پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی مشترک.
  • واگذاری پروژه‌های کاری به پژوهشکده‌ها، هسته‌های فناور، شرکت‌های دانش بنیان (نوآور و فناور) دانشگاه و
    پارک علم و فناوری دانشگاه، در صورت انطباق با معیارهای ارزیابی و رعایت الزامات داخلی شرکت.
  • انتقال فناوری به پژوهشکده‌ها، هسته‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان (نوآور و فناور) و حداکثر تأمین منابع مورد نیاز پروژه‌ها و اجرای طرح‌های داخل کشور توسط ایشان.
  • ایجاد کارگروه جهت بررسی فرصت‌های کسب و کارهای مستعد رشد در پژوهشکده‌ها، هسته‌های فناور و شرکت‌های مستقر در دانشگاه و پارک علم و فناوری دانشگاه.
  • برگزاری دوره‌های آموزشی و تخصصی و رویدادهای حوزه فناوری و نوآوری مشترک.

 

 


( ۱ )

نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.