تخصیص ۱۸ میلیارد ریال اعتبار پژوهانه فولاد مبارکه اصفهان به پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان دانشگاه تهران

در این طرح، دانشجویان پذیرفته شده، از خدمات مربیگری و توسعه شایستگی‌های رایگان و استفاده بدون محدودیت از دوره‌های آموزشی آنلاین پلتفرم‌های آموزشی بهره مند و طرح‌های ایشان در اولویت سرمایه گذاری بزرگترین صندوق سرمایه گذاری خطر پذیر کشور قرار می‌گیرد
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۲:۳۲ کد : ۴۰۳۲۰ اخبار و اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۳۰۵
اولین جلسه کمیته عالی بررسی پروپوزال‌های ثبت شده در سامانه پژوهانه فولاد مبارکه، به میزبانی اداره کل سیاستگذاری فناوری و نوآوری معاونت پژوهش و فناوری، با حضور تعدادی از مدیران وکارشناسان شرکت فولاد مبارکه اصفهان برگزار شد.

پیرو قرارداد معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تهران با شرکت فولاد مبارکه اصفهان و در راستای بهره برداری از ظرفیت اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه و همسو کردن پایان نامه‌های دانشگاهی با نیازهای صنعت، اولین جلسه کمیته عالی بررسی نیازمندی‌های پژوهشی به میزبانی اداره کل سیاستگذاری فناوری و نوآوری معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه، با حضور مدیران شرکت فولاد مبارکه اصفهان و شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه‌‌‌‌‌‌‌ برگزار شد. در این جلسه که روز دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ در اداره کل سیاستگذاری فناوری و نوآوری دانشگاه تهران برگزار شد، آقای دکتر نظری مدیر تحقیق و توسعه شرکت فولاد مبارکه و آقای دکتر کلاهی نماینده تحقیق و توسعه شرکت فولاد مبارکه در دانشگاه تهران، به همراه چند تن از متخصصین شرکت فولاد مبارکه اصفهان حضور داشتند.

در ابتدای جلسه که به میزبانی اداره کل سیاستگذاری فناوری و نوآوری و با حضور مدیرکل محترم، آقای دکتر چیت ساز، کارشناسان اداره فرهنگ سازی فناوری و نوآوری و نماینده اداره کل سیاستگذاری و توسعه پژوهشی برگزار شد، آقای دکتر نظری به تشریح روند شناسایی نیازهای فناورانه شرکت، اولویت بندی نیازها بر اساس زنجیره ارزش فولاد و نیازهای حال حاضر و آتی شرکت پرداخت. وی بیان کرد در بررسی موضوعات ارسالی تنها مسائل و نیازهای حوزه فولاد در نظر گرفته نشده، بلکه با دیدگاه کلان روندهای فناوری به موضوعات پرداخته شده است. به گونه‌ای که مسائل و مشکلاتی که صنعت در ۱۰ تا ۱۵ سال آینده با آنها روبرو است از هم اکنون مورد توجه قرار گیرد. از آنجا که در حالت معمول صنعت در مواجهه با دانشگاه همیشه با مشکل عدم تطابق زمان روبرو بوده و فرصت حل مشکلات فوری صنعت برای دانشگاه به آسانی میسر نمی‌شود با نگاه به آینده، دانشگاه می‌تواند مشکلات آتی صنعت را پیش از آنکه صنعت با آنها مواجه شود، بررسی و حل نماید.

در ادامه کلیه ۶۴ پروپوزال‌های ارسال شده برای فولاد مبارکه از سوی دانشجویان و اساتید دانشگاه تهران، یک به یک مورد بررسی قرار گرفتند. از این تعداد آمار ثبت شده توسط دانشکده برق و کامپیوتر در رتبه اول و دانشکده مواد در رتبه دوم قرار داشت. در رتبه‌های بعدی دانشکده‌های مدیریت، کارآفرینی، محیط زیست و در انتها دانشکده‌های مکانیک، صنایع و شیمی قرار گرفتند. همچنین ۵۰ موضوع در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۴ موضوع در مقطع دکتری بود. در بررسی و داوری موضوعات توسط متخصصین شرکت فولاد، بر اساس موضوعات، ۴ اولویت در نظر گرفته شده بود که مقرر شد پروپوزال‌های اولویت ۱ از سقف پژوهانه پرداختی و اولویت‌های ۲ و ۳ درصدی از گرنت را به خود اختصاص دهند. موضوعات اولویت ۴ نیز مورد تأیید قرار نگرفتند.

مدیر تحقیق و توسعه فولاد مبارکه، آقای دکتر نظری اعلام کرد هدف اصلی و کلی این طرح نه تنها بر طرف شدن نیازهای فناورانه شرکت، بلکه توانمندسازی دانشجویان است. در این طرح، دانشجویان پذیرفته شده، می‌توانند از خدمات مربیگری و توسعه صلاحیت‌های رایگان، استفاده بدون محدودیت از دوره‌های آموزشی آنلاین پلتفرم‌های آموزشی بهره مند می‌گردند و طرح‌های ایشان در اولویت سرمایه گذاری بزرگترین صندوق سرمایه گذاری خطر پذیر کشور قرار می‌گیرد.

در انتها ۱۸ میلیارد ریال اعتبار توسط شرکت فولاد مبارکه اصفهان به طرح‌های پذیرفته شده اختصاص یافت که پس از طی روال اداری در وجه دانشجویان و اساتید دانشگاه پرداخت می‌گردد.


نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.