بازدید از شرکت فولاد مبارکه اصفهان در راستای همکاری پیشگامانه دانشگاه تهران با صنعت به منظور استفاده از اعتبارات مالیاتی تحقیق و توسعه برای نوآوری و اشتغال

۰۶ دی ۱۴۰۲ | ۱۰:۵۶ کد : ۳۸۸۴۹ اخبار و اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۴۸۹
در راستای بهره برداری از ظرفیت اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه بر اساس قانون جهش دانش بنیان و همسو کردن تحقیقات دانشگاهی و پایان نامه‌های دانشجویی با نیازهای صنعت، پرورش نوآوری و اطمینان از چشم‌انداز شغلی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه، تعدادی از اعضای هیأت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه در قالب دو گروه، از شرکت فولاد مبارکه در تاریخ‌های ۲۵ و ۲۷ آذر ماه بازدیدهای یک روزه انجام دادند.

هم گام با پیاده سازی افق استراتژیک ترسیمی دانشگاه و به منظور استفاده از ظرفیت‌های برجسته صنعت و خدمات در همکاری مشترک با دانشگاه، اداره کل سیاستگذاری فناوری و نوآوری- معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تهران، در ابتکاری مطابق با تفاهم نامه بین دانشگاه و فولاد مبارکه اصفهان و با هماهنگی و برنامه ریزی مشترک، دو بازدید یک روزه از شرکت فولاد مبارکه اصفهان، برگزار کرد. در این رویداد، تعداد ۱۱۰ نفر از اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی متقاضی، در روزهای ۲۵ و ۲۷ آذر ماه، پس از ادای احترام به شهدای گمنام در معراج الشهدای شرکت فولاد مبارکه، بازدیدی از خطوط تولید نورد گرم، سالن مذاب، انبارهای مواد اولیه و صنایع وابسته مانند تصفیه خانه آب، نمایشگاه محصولات و... فولاد مبارکه داشتند.

در انتهای این دو بازدید، جلسات همفکری و هم افزایی بین دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه با مدیران مرکز تحقیقات و نوآوری فولاد مبارکه، به منظور بررسی چالش‌ها و ابر پروژه‌های فولاد مبارکه و راه‌های ارتباطی و تحقیقاتی این صنعت و دانشگاه و همچنین ظرفیت‌های همکاری مشترک برگزار شد. همچنین تعداد ۱۰۰ ایده برای تعریف رساله و پایان نامه های تحصیلات تکمیلی و نیز تعریف پروژه‌هایی با قابلیت همکاری مشترک بین دانشگاه و فولاد مبارکه اصفهان، توسط اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه ارائه و مقرر شد پس از بررسی این ایده ها توسط شرکت فولاد مبارکه اصفهان، به ایده‌های برتر در قالب پایان نامه گرنت تعلق گیرد یا امکان اجرای این ایده ها و همکاری بلند مدت برقرار شود.

تأثیر کلی این ابتکار چند وجهی است. همکاری دانشگاه با صنعت، نه تنها هم افزایی بین تحقیقات دانشگاهی و نیازمندی های صنعت را تقویت می کند، بلکه تجربه عملی و فرصت‌های شغلی آینده را برای دانشجویان تضمین می کند. همسویی رشته‌های تحصیلی با برنامه‌های کاربردی دنیای واقعی، گام مهمی به سوی یک مدل آموزشی کارآفرینانه است که آینده‌ای روشن‌تر را برای صنعت و دانشگاه در ایران نوید می دهد.

 


( ۴ )

نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.