حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری از اخذ گواهینامه توانمندی فناورانه سازمان ها

۱۴ اسفند ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۳ کد : ۳۳۳۹۷ اخبار و اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۵۵

سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران به عنوان یکی از بزرگترین سازمان های زیر مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در راستای پشتیبانی و توسعه فناوری در سطح کشور و برای تحقق نقش ملی آن، به استناد بند 5 ماده یک و همچنین بندهای 7 و 8 ماده 2 اساسنامه مربوطه مبنی بر توانمندسازی و ارتقاء توان رقابتی شرکت های فناور و دانش بنیان، و همچنین با هدف کمک به استانداردسازی فرایندها و محصولات جدید شرکت های داخلی و توسعه بازار (داخلی- خارجی) آنها، فرایند ارزیابی و تشخیص سطح توانمندی های فناورانه شرکت های تولیدی و ارائه دهنده خدمات فنی و مهندسی و صدور "گواهینامه توانمندی فناورانه" به دو زبان فارسی و انگلیسی را اجرا می نماید.

از جمله اهداف در نظر گرفته شده برای ارزیابی توانمندی های فناورانه شرکت ها، استانداردسازی و ارتقاء سطح توانمندی های فناورانه، تسهیل مسیر دانش بنیان شدن شرکت ها و واحدهای صنعتی، توسعه بازار محصولات و خدمات فنی و مهندسی (در داخل و خارج کشور) و گسترش توان صادراتی شرکت های دارای گواهینامه توانمندهای فناورانه می باشد. در راستای حمایت از این اهداف ملی، صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری از شرکت های دانش بنیان برای دریافت گواهینامه توانمندی فناورانه سازمان سالیانه تا مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال و برای تمدید این گواهینامه تا مبلغ 3۰۰ میلیون ریال حمایت بلاعوض می نماید. شرکت های دانش بنیان می توانند با ثبت درخواست خود در سامانه غزال صندوق نوآوری و شکوفایی به نشانی ir.inif.Ghazalاز این حمایت بالعوض بهره مند گردند. پیش از ثبت درخواست الزم است شرکت های متقاضی درخواست ارزیابی و صدور گواهینامه توانمندی فناورانه را به معاونت ارتباط با صنعت و تجاری سازی سازمان ارائه نمایند.

متن کامل نامه و اطلاعات بیشتر


نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.