اولین جلسه سرمایه گذاری فناوری دانشگاه تهران در حوزه بایوتکنولوژی برگزار شد

۲۶ بهمن ۱۴۰۱ | ۰۹:۴۰ کد : ۳۳۰۶۶ اخبار و اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۱۹۳
اولین جلسه سرمایه گذاری فناوری در حوزه بایوتکنولوژی با حضور شرکت ژن سازه آمن در روز دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در محل سالن همایش مرکز تحقیقات بیوشیمی بیوفیزیک IBB با حضور اعضای هیات علمی این حوزه برگزار شد.

اولین جلسه سرمایه گذاری فناوری در حوزه بایوتکنولوژی به دنبال انقاد تفاهم نامه دانشگاه تهران و شرکت ژن سازه آمن برگزار و اساتید و پژوهشگران حوزه های بیوشیمی بیوفیزیک، بایوتکنولوژی و الکتروشیمی دانشگاه، با خدمات و توانمندی‌های این شرکت و فرآیند سرمایه گذاری بر روی ایده‌های مرتبط آشنا شدند. شرکت ژن سازه آمن (زیرمجموعه گروه برکت) از سال ۱۳۹۹ به منظور ارائه ی خدمات پیشرفته ژنتیکی و زیستی به جامعه پزشکی، مراکز علمی، تحقیقاتی و آزمایشگاهی تأسیس گردیده و به عنوان شتاب دهنده اقدام به اجرای فعالیت‌های فناورانه و تجاری از طریق شناسایی و سرمایه گذاری بر روی تیم‌های فناور و تحقیقاتی، مراکز دانشگاهی، مراکز تحقیقاتی و همچنین شرکت‌های فعال در حوزه ژنتیک انسانی و حیوانی می‌نماید.

در ابتدای جلسه آقای دکتر علی اکبر موسوی موحدی، رئیس مرکزتحقیقات بیوشیمی وبیوفیزیک طی سخنانی به اهمیت نقش اعضای هیات علمی برای پیشرفت علم بدون چشمداشت مالی تاکید کردند. پس از آن، آقای دکتر احسان چیت ساز، مدیرکل سیاستگذاری فناوری و نوآوری دانشگاه با اشاره به اهمیت توسعه فناوری در کنار پیشرفت علمی، مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک را قله فناوری دانشگاه خواند. در ادامه جلسه، اهداف، توانمندی ها و فعالیت های شرکت -به ویژه در زمان پاندمی کرونا- توسط سرکار خانم سیفی کار (کارشناس شرکت) به حضار معرفی شد. این جلسه با پرسش و پاسخ توسط دکتر قاسمی، مدیر شرکت، با اعضای هیات علمی حاضر در جلسه، در خصوص شیوه های حمایت شرکت از پایان نامه ها و پژوهش‌های دانشگاهی، تعیین اولویت ها، معرفی تجهیزات آزمایشگاهی و امکانات شرکت برای همکاری های مشترک با دانشگاه، تمایل شرکت به پرورش ایده های نخبگان برای جلوگیری از مهاجرت آنان به خارج از کشور و برخی نکات دیگر بادامه یافت. دکتر قاسمی اولویت های مورد علاقه شرکت را برای سرمایه‌گذاری در موضوعات زیر دسته بندی کرد:

  • توالی یابی (تشخیص و پیگیری بیماری‌ها، استعدادیابی و …)؛
  • محصولات مبتنی بر سنتز مولکولی (کیت‌های تشخیص مولکولی بیماری‌ها و…)؛
  • داروهای الیگونوکلئوتیدی

پس از آن آقای دکتر یوسفی از اعضای هیات علمی مرکز تحقیقات بیوشیمی- بیوفیزیک به معرفی تعدادی از پروژه ها و پایان نامه های فناورانه که نیاز به حمایت و سرمایه گذاری دارند، پرداخت. این جلسه با جمع بندی مطالب مطرح شده توسط آقای دکتر چیت ساز پایان یافت. مدیر سیاستگذاری فناوری و نوآوری دانشگاه اعلام کرد انتخاب شرکت ژن سازه آمن را ظرفیت های خوب این شرکت دانست و نسبت به همکاری های ارزشمند دانشگاه و شرکت ابراز امیدواری کرد. پس از جلسه و همزمان با پذیرایی، تعدادی از اعضای هیات علمی حاضر با آقای دکتر قاسمی، مدیر شرکت و آقای مهندس شهبازی مدیر عامل شرکت از نزدیک صحبت و تبادل نظر کردند. 

 

 

 

 

 


نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.